هر کس می تونه به شما اکسل یاد بده. اما من ، آنچه را که می توانيد با آن انجام دهيد ...

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 45
  • بازدید دیروز : 48
  • بازدید کل : 81180

ورود به دنیای VBA


ورود به دنیای VBA

آموزش قبلی: مثالی از نحوه ضبط ماکرو با اکسل

مرحله بعدی در ایجاد ماکروهای اکسل ، ورود به دنیای VBA است.

دوباره به نظر جان والکنباخ که در آموزش قبلی ذکر شد بر­­گردیم ؛ این نظر بدان معنا نیست که نیازی به یادگیری برنامه­ نویسی ندارید.

اگر متعهد به استفاده از قدرت ماکروی اکسل هستید ، باید VBA را یاد بگیرید.

کد­های نوشته شده با استفاده از VBA ، به دلایل مختلف قدرتمندتر از ماکروی ایجاد شده با ضبط کننده ماکرو است ، یکی از مهم­ترین این دلایل ، این است که با استفاده از کد VBA می­ توانید کارهایی را انجام دهید که با استفاده از ضبط کننده ماکرو نمی­ تواند ثبت شوند.

مواردی که ضبط کننده ماکرو قادر به انجام آن نیست

درکتاب Excel 2013 Bible ، جان والکنباخ فهرستی از نمونه کارهایی که نمی­ توان آنها را ضبط کرد  مانند نمایش پنجره ­های محاوره­ ای ، پردازش داده ­های چند فایل اکسل ، ایجاد add-in و...لیست کرده است.

درکتاب Excel 2013 VBA and Macros بیل ­ژیلن و تریسی سیرستاد بیان می­ کنند:

مهم است بدانید که ضبط کننده ماکرو هرگز قصد دکمه AutoSum را به ­طور صحیح ثبت نمی­ کند.

در ادامه لیستی از کار­هایی که نمی­ توان با ضبط کننده ماکرو انجام داد ارائه شده است:

  • با ضبط کننده ماکرو نمی­توانید یک تابع سفارشی ایجاد کنید ؛ با استفاده از VBA، می­ توانید توابع سفارشی ایجاد کنید که می­ توان از آن­ها مانند سایر توابع داخلی اکسل استفاده کرد.
  • نمی­توانید کدها را بر اساس یک رخداد اجرا کنید ؛ در VBA می­ توانید از بسیاری از رخداد­ها مانند باز شدن فایل اکسل ، اضافه کردن یک برگه ، دوبار ­کلیک روی سلول و ... برای اجرای کد مرتبط با آن رخداد استفاده کنید.
  • نمی­ توانید با ابزار ضبط کننده ماکرو حلقه تکرار ایجاد کنید ؛ هنگامی که به صورت دستی کدنویسی می­ کنید ، می­ توانید از حلقه­ های تکرار (از جمله For Next، Do While، untilDo) در VBA استفاده کنید. اما با ضبط کننده ماکرو نمی­ توانید این کار را انجام دهید.
  • نمی ­توانید شرایط را تجزیه و تحلیل کنید ؛ اگر یک کد VBA را به صورت دستی بنویسید ، می­ توانید با استفاده از دستور IF Then Else برای تجزیه و تحلیل یک شرط استفاده کنید و اگر شرط برقرار بود کد اجرا شود (یا اگر برقرار نباشد کد دیگری اجرا شود).
  • هنگامی که یک ماکرو ضبط می­ کنید ، هیچ مولفه­ ای نخواهید داشت ؛ یک فرآیند می­ تواند از مولفه­ های ورودی استفاده کند که برای انجام کاری در  ماکرو استفاده می­ شود. در حالی که با ضبط کننده ماکرو این کار را نمی­ توان انجام داد ، زیرا ماکرو­های ضبط شده مستقل هستند و به هیچ یک از ماکرو­های موجود دیگر متصل نیستند

آموزش بعدی:دسترسی به محیط ویرایشگر ویژوال بیسیک

 *جهت دریافت کتاب های آموزش ماکرونویسی با اکسل روی تصویر کلیک کنید*

 

کتاب آموزش ماکرو نویسی با اکسل

  انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 302

برچسب های مهم

حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به exceldepo می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما